FAQ

We hebben even de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.

 

Verzending & bezorgen

Kan ik mijn bezorging ophalen?

Dit is jammer genoeg niet mogelijk. Wij zijn aan het werk of we dit in de toekomst kunnen organiseren, maar voor nu is dit niet mogelijk.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn in Nederland €5,95 en in andere beschikbare landen binnen de EU €6,95. Bij alle bestellingen boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis.

Bezorgen jullie ook in het weekend?

In het weekend worden er geen pakketjes geleverd. Dit komt doordat bezorgservices niet open zijn tijdens weekenddagen.

Wat is de bezorgtijd?

Over de bezorgtijd kunnen wij geen concrete indicatie geven. Dit verschilt per product.

Omdat wij met een directe bezorging werken vanuit onze leveranciers, deze zitten over het algemeen niet in Nederland, kunnen wij besparen op de CO2 uitstoot. Dit omdat er niet eerst naar ons en daarna opnieuw naar jou moet worden verscheept. Daarnaast scheelt dit voor ons ook opslag- en verzendkosten. Hierdoor kunnen wij er voor zorgen dat de prijzen wat lager liggen. Zo is dit dus goed voor het milieu en de portemonnee, wie wil dat nou niet?! De gemiddelde levertijd ligt tussen de 7-14 werkdagen na verzending van de bestelling.

Wij van Duurzame Producten Shop verwerken bestellingen vanaf maandag t/m vrijdag. Er vinden geen verzendingen plaats in het weekend. Houd rekening met een verwerkingstijd van 1-3 dagen. Binnen deze dagen moeten zowel wij als onze leveranciers de order verwerken.
Mijn order lijkt vertraagd.


Dit is vervelend om te horen en we doen er uiteraard alles aan om jouw pakketje zo snel mogelijk naar jou toe te krijgen. Als de verzending langer heeft geduurd dan de hierboven vernoemde leveringstijd + verwerkingstijd, neem dan contact met ons op.

Mijn pakketje is kwijt.

Als dit gebeurt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. De standaard procedure zal een onderzoek zijn bij de bezorgmaatschappij. Dit kan vaak een tijd in beslag nemen. Ondertussen willen we je vragen om even bij je buren te vragen of zij je pakketje hebben ontvangen.

 

 

 

Retourneren

Wat is jullie Return Policy?

Vervelend om te horen dat je graag je pakketje wil retourneren. Retourneren mag altijd tot 14 dagen na ontvangst van je pakketje. Neem altijd eerst contact met ons op, zodat wij het geld direct naar je terug kunnen sturen.

Het is echter alleen mogelijk om je product te retourneren als het nog in de zelfde staat is als dat je het product ontving.

In dit geval van retourneren is de koper verantwoordelijk voor de kosten. We adviseren je om je retourpakketje met een track and trace code terug te sturen. Dit is je bewijs in het geval je pakketje kwijt raakt. Mocht dit het geval zijn, dan is de Duurzame Producten Shop niet verantwoordelijk.

Hebben jullie mijn pakketje ontvangen?

De verzending duurt ook nu iets langer, dus wij zullen deze pas na ongeveer 7-14 dagen kunnen ontvangen. Bij ontvangst zul je het geld weer teruggestort krijgen.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Dit is jammer genoeg niet mogelijk. Kijk van tevoren goed naar de aangegeven product specificaties, zodat je een goede keuze kan maken. 

 

 

 

Bestellingen

Welke betaalopties zijn er?

Bij de Duurzame Producten Shop zijn er momenteel 8 betalingsmogelijkheden beschikbaar: IDeal, Meastro, Mastercard, Applepay, Googlepay, Paypal, Visa en Shoppay.

Ik heb de verkeerde adresgegevens doorgegeven!

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door! Hopelijk is de bestelling nog niet doorgestuurd naar onze leverancier of al verzonden naar jou. We zullen er alles aan doen om het voor je te fixen, maar vaak kunnen we niet zoveel meer doen.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen?

Ook nu is het belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft. Het is dan even hopen dat we het nog niet hebben doorgegeven aan onze leveranciers. Anders kunnen we weinig voor je doen.

Ik heb mijn bevestigingsmail nog niet ontvangen.

Jammer genoeg kunnen wij het niet altijd voorkomen dat mails in een spam box belanden. Kijk daarom altijd eerst of je onze mail daarin hebt ontvangen. Zo niet, neem dan contact op.

 

 

 

Product informatie

Ik heb een vuil of beschadigd product ontvangen.

Onze verontschuldigingen! Neem direct contact met ons op via de mail. Stuur hierbij je ordernummer en een aantal foto's van de beschadiging mee, dan kan dit zo snel mogelijk worden afgehandeld.

Ik mis een product in mijn order.

Omdat wij met verschillende leveranciers van over de hele wereld werken, komen alle producten los van elkaar naar je toe. Je kunt ons ook altijd vragen om hulp.

Ik heb het verkeerde product ontvangen.

Dit is natuurlijk zeer vervelend. Neem contact met ons op zodat we kunnen kijken waar het fout is gegaan.

Het product is verschillend met wat ik op de website zie.

Wij doen ons best om producten zo goed mogelijk over te laten komen op de website. Het kan natuurlijk gebeuren dat hierdoor kleine verschillen ontstaan. Neem contact met ons op om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.

 

 

 

Privacy & Security

Wat doen jullie met data?

Goede vraag! Hiervoor verwijzen we je graag door naar onze privacy policy. Deze vind je in het menu en onderaan de website.

Ik wil graag uit jullie database gehaald worden.

Dit kan! Neem contact met ons op, dan komt dit helemaal goed. 

 

Giftcards

Verkopen jullie ook giftcards?

Jazeker wij verkopen giftcards. Dit zijn e-Giftcards.

Waar koop ik deze giftcards?

Deze zijn te vinden op onze webshop op de cadeau pagina.

Hoe ontvang ik deze giftcards?

Bij aankoop van een gifcard krijg je deze direct in je mail opgestuurd. Deze kun je vanaf hier in je Apple Wallet toevoegen, doorsturen naar iemand als het een cadeau is, printen en aan iemand geven of gebruiken vanuit je eigen e-mail.

Hoe gebruik ik een giftcard om af te rekenen?

Op elke giftcard staat een unieke code. (Bewaar deze goed! Wij zijn niet aansprakelijk voor diefstal.) Deze kun je invullen bij het afrekenen. Daarnaast kun je vanuit je Apple Wallet beginnen met shoppen en deze ook gebruiken bij het afrekenen.

Hoe werkt het als ik iets koop dat goedkoper of duurder is dan het saldo van mijn giftcard?

Als bij het afrekenen blijkt dat je voldoende saldo hebt voor het afrekenen van je product, dan blijft de resterende waarde op je giftcard staan. Als blijkt dat je niet voldoende saldo hebt op je giftcard, dan kun je de bestelling deels met je giftcard en deels met een andere betaalwijze betalen.

Hoe lang is mijn giftcard geldig?

Elke giftcard is twee jaar geldig na uitgifte. 

Kan ik mijn giftcard ruilen?

Na aankoop van een giftcard heb je 14 dagen om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Dit kan wel alleen op de voorwaarde dat deze niet reeds is gebruikt.

 

 Contact

We hopen je op deze manier genoeg te hebben geïnformeerd. In het hoofdmenu en onderaan de pagina vind je een meer uitgebreide uitleg van onze voorwaarden.

Voor verdere vragen kun je altijd contact opnemen via: 
hi@duurzameproductenshop.nl

Duurzame Producten Shop is onderdeel van Waste No More.